Service en contact

Veel zaken kunt u zelf online regelen. Naast rekeningen insturen, kunt u bijvoorbeeld ook zelf een betalingsregeling aanvragen. Of iemand anders toestemming geven om uw zorgzaken te regelen. Tip: download de Pro Life App of bezoek Mijn Pro Life.

Deze vragen zijn populair

Vanaf 1 januari 2023 nemen we alle zorg op die de basisverzekering standaard biedt. Dit betekent dat ook abortus, euthanasie, standaard IVF en transgenderzorg opgenomen worden. Waarom we dit veranderen? Niet omdat we hier anders over zijn gaan denken. Wel omdat we merken dat uitsluitingen voor vergoedingen steeds vaker een drempel vormen om in gesprek te gaan. Bij onomkeerbare beslissingen willen we juist naast mensen staan. Hen vertellen over andere keuzes, als die er zijn. Denk aan IVF-behandeling waarbij er geen embryo's overblijven, christelijke psychische hulp en zorg rondom het levenseinde. Zo helpen we mensen om, passend bij hun geloof, keuzes te maken.

Bekijk de video van Jos waarin hij uitleg geeft

Met de meeste apothekers hebben wij een IDEA-contract. Daarbij mag de apotheek zelf kiezen van welke fabrikant zij het geneesmiddel afnemen. Het geneesmiddel heeft dezelfde werkzame stof. Alleen de prijs en de verpakking verschilt van elkaar. Lees meer over het geneesmiddelenbeleid.

U vindt de digitale zorgpassen van uw kinderen in de app. In de app kunt u ook de zorgpas van uw meeverzekerde partner bekijken. Uw partner ziet ook de zorgpassen van alle gezinsleden in de app. Partners en kinderen vanaf 12 jaar kunnen de app zelf downloaden en hun zorgpas in de app bekijken. Liever een echt pasje? Dat kan de verzekeringnemer aanvragen via Mijn Pro Life. Of bel ons hiervoor. Lees meer over de zorgpas.

De Pro Life App

Met de Pro Life App stuurt u veilig en makkelijk uw rekeningen in via uw smartphone of tablet. Daarnaast kunt u uw verzekering bekijken, vergoedingen zoeken en ingestuurde zorgkosten terugvinden.

Download in de App Store   Download in de Play Store

Algemeen telefoonnummer

033 422 81 88

Voor al uw verzekeringsvragen.
Ma t/m vr 8.30 – 17.30 uur.

Gemiddelde wachttijd: 1 à 2 minuten. Is de wachttijd 5 minuten? Dan kunt u ervoor kiezen dat wij u op een later moment terugbellen.

Verbeteridee of klacht? Deel het gerust.

WhatsApp

06 12 97 28 91

Niet voor financiële en medische vragen.
Ma t/m vr 8.30 - 17.00 uur.

Antwoord: meestal dezelfde dag.
Lees bij welke vragen u ons kunt appen.

Social media

Facebook
Niet voor financiële en medische vragen.
Ma t/m vr 8.30 – 17.30 uur.

Antwoord: meestal dezelfde dag. 
Lees welke vragen u ons kunt stellen via social media.

Pers

06 30 63 19 36

Woordvoerder: Nicole Bolweg

ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur

Telefoonnummers, openingstijden en postadressen

Vervoerslijn:

071 365 41 54 (Keuzemenu)
Ma t/m vr 8.00 – 18.00 uur

Taxi bestellen:

088 579 88 88
Houd de postcode van uw vertrek- en aankomstadres bij de hand
Ma t/m zo 6.00 - 24.00 uur

Vakantiedokter:

+31 71 364 18 02 (Keuzemenu)
Ma t/m vr 7.00 – 23.00 uur
Za en zo 9.00 – 21.00 uur

Eurocross Assistance:

+31 71 364 18 50
24 uur per dag bereikbaar

0800 776 54 33
Aanvragen en advies
Ma t/m vr 8.30 – 17.30 uur

Postadres voor declaraties:

Pro Life Zorgverzekeringen
Afdeling Declaratieservice
Postbus 70001
3000 KB Rotterdam

Postadres voor overige zaken:

Pro Life Zorgverzekeringen
Postbus 709
3800 AS Amersfoort


Ook interessant