Service en contact

Veel zaken kunt u zelf online regelen. Naast rekeningen insturen, kunt u bijvoorbeeld ook zelf een betalingsregeling aanvragen. Of iemand anders toestemming geven om uw zorgzaken te regelen. Tip: download de Pro Life App of bezoek Mijn Pro Life.

Deze vragen zijn populair

Een echt ‘schone polis’ is niet langer haalbaar. Of u wilt of niet, u betaalt mee aan bijvoorbeeld abortus. We hebben als zorgverzekeraars namelijk allemaal te maken met de manier waarop de zorg in Nederland gedeclareerd wordt. Ook betaalt u via belastingen mee aan de zorg die door de overheidssubsidies wordt betaald. Zoals bij abortussen in een kliniek. Daarover willen we eerlijk zijn. Het is daarom voor ons geen optie om een polis aan te blijven bieden met uitsluitingen voor vergoedingen. Hoe dit precies zit, leest u bij de andere vragen en antwoorden

Een belangrijke taak van de zorgverzekeraar is ervoor te zorgen dat de zorg bereikbaar, betaalbaar en van goede kwaliteit blijft. Dit doen we door afspraken te maken met apothekers en fabrikanten van geneesmiddelen. Door medicijnen groot in te kopen via ons voorkeursbeleid, houden we de kosten zo laag mogelijk. En doordat we dat voor een periode van steeds minimaal 2 jaar doen, zorgen we er ook voor dat onze klanten minder vaak hoeven te wisselen van merk. Lees meer over het geneesmiddelenbeleid.

Jazeker! Dit kunt u zien in de Pro Life app en in Mijn Pro Life onder Zorgkosten. Met het filter kunt u kiezen voor zorgsoorten zoals bijvoorbeeld: paramedisch (fysiotherapie), tandheelkunde en ziekenhuis/specialist.

De Pro Life App

Met de Pro Life App stuurt u veilig en makkelijk uw rekeningen in via uw smartphone of tablet. Daarnaast kunt u uw verzekering bekijken, vergoedingen zoeken en ingestuurde zorgkosten terugvinden.

Download in de App Store   Download in de Play Store

Algemeen telefoonnummer

033 422 81 88

Voor al uw verzekeringsvragen.
Ma t/m vr 8.30 – 17.30 uur.

Gemiddelde wachttijd: 1 à 2 minuten. Is de wachttijd 5 minuten? Dan kunt u ervoor kiezen dat wij u op een later moment terugbellen.

Verbeteridee of klacht? Deel het gerust.

WhatsApp

06 12 97 28 91

Niet voor financiële en medische vragen.
Ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur.

Antwoord: meestal dezelfde dag.
Lees bij welke vragen u ons kunt appen.

Social media

Facebook
Niet voor financiële en medische vragen.
Ma t/m vr 8.30 – 17.30 uur.

Antwoord: meestal dezelfde dag. 
Lees welke vragen u ons kunt stellen via social media.

Pers

06 30 63 19 36

Woordvoerder: Nicole Bolweg

ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur

Telefoonnummers, openingstijden en postadressen

Vervoerslijn:

071 365 41 54 (Keuzemenu)
Ma t/m vr 8.00 – 13.00 uur

Taxi bestellen:

088 579 88 88
Houd de postcode van uw vertrek- en aankomstadres bij de hand
Ma t/m zo 6.00 - 24.00 uur

Vakantiedokter:

+31 71 364 18 02 (Keuzemenu)
Ma t/m vr 7.00 – 23.00 uur
Za en zo 9.00 – 21.00 uur

Eurocross Assistance:

+31 71 364 18 50
24 uur per dag bereikbaar

0800 776 54 33
Aanvragen en advies
Ma t/m vr 8.30 – 17.30 uur

Postadres voor declaraties:

Pro Life Zorgverzekeringen
Afdeling Declaratieservice
Postbus 70001
3000 KB Rotterdam

Postadres voor overige zaken:

Pro Life Zorgverzekeringen
Postbus 709
3800 AS Amersfoort


Ook interessant