Extra services

Al onze klanten kunnen gebruikmaken van Pro Life Services. Het zijn services waar u niets extra's voor betaald. Zo helpen wij u bij het vinden van (christelijke) zorgverleners. Met de service Zorgcoach helpen we om sneller aan de beurt te zijn. Bijvoorbeeld bij een MRI-scan of eerste bezoek aan een arts. Ook kunt u een NPV-Levenswensverklaring krijgen. 

Hulp bij medisch-ethische vragen

De Vertrouwensarts is een gratis service voor al onze klanten. De Vertrouwensarts heeft een christelijke achtergrond. Ze beantwoordt vragen op het gebied van geestelijke gezondheidszorg, kinderwens, gezinsvorming en vruchtbaarheidsproblemen. Stel uw vraag aan de Vertrouwensarts via e-mail.

U kunt bij de NPV-Advieslijn terecht met uw medisch-ethische vragen. Heeft u dringende vragen? Dan bereikt u ons dag en nacht, 7 dagen in de week.  

Gratis levenswensverklaring

Het kan gebeuren dat u zelf niet meer kunt laten weten welke zorg u wilt. Bijvoorbeeld door geheugenproblemen of een ongeluk. In een levenswensverklaring staat omschreven welke zorg u wilt ontvangen. En welke regels moeten meetellen bij het nemen van medische beslissingen. Wij betalen voor u 1 keer de kosten van de NPV-Levenswensverklaring. Vraag de verklaring aan via onze Klantenservice of via NPV-Zorg voor het leven. De kosten voor het veranderen van uw levenswensverklaring betalen wij niet.

Beantwoording van vragen en eerlijk advies

Onze Klantenservice helpt u graag. Ons team van betrokken medewerkers bereikt u via telefoon op 033 422 81 88. Van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. U kunt uw vraag ook via e-mail aan ons stellen. Online vindt u antwoord op veelgestelde vragen.

Hulp bij het vinden van zorg die past bij uw situatie

Wij maken afspraken met algemene en christelijke zorgverleners. Zo kunt u gebruik maken van zorg die bij u past. Op de christelijke zorgpagina’s leest u er meer over. Daarnaast steunt Pro Life ideeën zoals ikzoekchristelijkehulp.nl. Via deze website heeft u toegang tot ruim 800 christelijke zorgverleners. Ook bij u in de buurt. Wij helpen u bij het vinden van de geschikte zorgverlener.

Persoonlijke online omgeving

Als klant heeft u toegang tot uw persoonlijke pagina Mijn Pro Life. U kunt makkelijk inloggen met uw DigiD-code. In Mijn Pro Life kunt u veel zaken online regelen. Zoals bijvoorbeeld het veranderen van uw gegevens of uw verzekering. Het online opsturen van rekeningen en de afhandeling volgen. Ook kunt u uw zorgverbruik, de stand van uw eigen risico en vergoedingen bekijken.

Zorg in het buitenland

Bel de Vakantiedokter voor advies bij niet dringende medische vragen tijdens uw vakantie. Telefoonnummer +31 (0)71 364 18 02.

Bel Eurocross Assistance voor dringende medische hulp in het buitenland. U bereikt de alarmcentrale 24 uur per dag. Telefoonnummer +31 (0)71 364 18 50.

Tip: zet deze nummers in uw mobiele telefoon. Lees meer over hulp in het buitenland.

Hulp bij zorgadvies, wachttijdbemiddeling en het vinden van christelijke zorg

U kunt voor advies en zorgvragen contact opnemen met een Persoonlijke Zorgcoach: 033 422 81 88. U kunt terecht met vragen over:

  • Second opinion
  • Wachttijdbemiddeling
  • Zorgadvies
  • De kwaliteit van zorg
  • Persoonsgebonden budget (pgb)
  • Mantelzorg
  • Wijkverpleging
  • Vinden van (christelijke) zorgverleners

Ook interessant