We doen het samen

We hebben een team van betrokken en enthousiaste medewerkers. Ons geloof moedigt ons aan om het goede te doen. Maar passen onze ideeën wel bij uw wensen? En hoe kunnen we Bijbelse standpunten het beste in praktijk brengen? Daarover gaan wij graag in gesprek met klanten en andere betrokkenen.

De Pro Life Adviesraad denkt mee

Onze adviesraad heeft kennis op medisch, ethisch, politiek of economisch gebied. Zij denken mee hoe we christelijke normen en waarden een plek kunnen geven in onze verzekeringen.

Marit is lid van de verzekerdenraad

Marit Baaij is klant bij Pro Life en lid van de verzekerdenraad van Zilveren Kruis, waar wij onderdeel van zijn. In gesprek met de directie denkt zij mee over verschillende onderwerpen.

Praat mee over zorginkoopbeleid

Zilveren Kruis koopt alle zorg in. Voor Pro Life is er extra aandacht voor christelijke zorgverleners. U kunt tips daarover met ons delen. Deze worden besproken in de verzekerdenraad.

We doen elk jaar klantonderzoek

We willen graag weten of klanten blij zijn met onze zorgverzekering. En of ze ons vertrouwen. Daarom doen wij mee met de KlantenMonitor Zorgverzekeringen (KMZ).

We werken aan verbeteringen

Klantonderzoeken leveren mooie resultaten op. Toch zijn er altijd dingen die beter kunnen. Daar zijn we ook eerlijk over. U kunt zien aan welke verbeteringen we werken.

We testen onze ideeën 

Vaak testen wij onze ideeën eerst bij klanten. Zoals bij het verbeteren van onze schrijfstijl. Dit doen we via een onderzoeksbureau en ook zelf via een brief of e-mail.

Veelgestelde vragen

Voor zorgverzekeringen is er sinds maart 2020 een nieuwe wet: Verzekerdeninvloed. Deze wet zorgt ervoor dat klanten mee mogen denken over de communicatie. Dat is de manier waarop we klanten informeren. En ook over de afspraken met zorgverleners. Wilt u meer weten over deze wet? Bekijk dan de informatie hierover op de website van de overheid. In de regeling Verzekerdeninvloed (pdf) ziet u hoe wij dit precies vormgeven. Heeft u een idee of wens? Laat het ons weten. 

De wet Verzekerdeninvloed biedt ruimte aan klanten om mee te denken over communicatie. Dat is de manier waarop we klanten informeren. En ook over de afspraken met zorgverleners. Laat het dus gerust weten wat uw ideeën en wensen daarover zijn. Wij delen die met de verzekerdenraad van Zilveren Kruis, waar wij onderdeel van zijn. En waar ook 1 of meer Pro Life klanten lid van zijn. 

De wensen die speciaal voor Pro Life zijn, bespreken wij in ons team. Dit geldt ook voor alle verbeterpunten, ideeën en wensen die we op andere manieren binnenkrijgen. Als het kan, pakken we deze gelijk op. Soms kost het meer tijd. We kijken dan bijvoorbeeld of het past binnen de wettelijke voorwaarden, techniek en premie. En of het past bij onze merkwaarden. En we kijken voor hoeveel klanten het interessant is. Een of meer redenen kunnen ervoor zorgen dat we een verzoek niet (kunnen) uitvoeren. Kijk eens op de pagina Verbeteracties waarmee we aan de slag gaan.