Hulp bij problemen in Mijn Pro Life

Kunt u niet inloggen in Mijn Pro Life? Kunt u een document niet openen? Of heeft u problemen met rekeningen insturen? Met ons stappenplan lost u het makkelijk zelf op.

Controleer het bestand:

  • De nota is een pdf, jpg of jpeg bestand
  • De bestandsnaam is korter dan 50 tekens
  • De bestandsnaam bevat 1 puntje (bijv declaratie.jpg)
  • De declaratie is kleiner dan 5mb
  • De tekst op de declaratie is goed leesbaar

Er is mogelijk een verstoring. Probeert u het later nog eens. Lukt het dan nog niet? Neem contact op met de klantenservice.

Heeft u alleen een tandartsverzekering of aanvullende verzekering zonder basisverzekering bij ons? U kunt dan alleen inloggen als wij uw bsn registeren. Neem contact op met onze klantenservice.

In andere situaties neemt u ook contact op met onze klantenservice.

Gebruikt u iOS 12.5.5 of iOS 12.5.6?

Die versies ondersteunen wij niet. U kunt geen gebruik maken van Mijn Zilveren Kruis. Update uw besturingssysteem naar minimaal iOS 13. Dan kunt u gebruik maken van Mijn Pro Life.

Gebruikt u als browser Safari 12.1.2?

Die versie ondersteunen wij niet. U kunt geen gebruik maken van Mijn Zilveren Kruis. Update uw browser.

  • Sluit de vensters van DigiD in uw browser handmatig.
  • Gebruik geen Privé modus of Incognitomodus.
  • Wis cookies en browsergeschiedenis.

Krijgt u deze melding bij het declareren van een pdf? Dan is er iets aan de hand met het bestand waardoor het niet lukt. Declareer de pdf via onze app.

Sluit alle vensters van uw internetbrowser, verwijder browsegeschiedenis en cookies, installeer de app opnieuw.

Cookies verwijderen op iOS In Safari (iPad en iPhone)

Ga naar Instellingen > Safari > scroll naar beneden en kies voor 'Wis geschiedenis en websitedata' > 'Wis geschiedenis en data'. U bent nog niet klaar, er wordt nog meer data bewaard. Ga naar 'Instellingen' > 'Safari' > 'Geavanceerd' > 'Websitedata' en druk op 'Verwijder alle websitedata'.

Cookies verwijderen op Android In Google Chrome

Open de browser en klik op de 3 puntjes, rechtsbovenin > kies 'Instellingen'.
Klik op 'Privacy en beveiliging' > 'Browsegegevens wissen' en vink in ieder geval aan: 'Cookies en sitegegevens'.
Klik op 'Gegevens wissen'.

Cookies verwijderen in Firefox

Klik op de 3 streepjes rechtsboven > 'Instellingen' > 'Privacy & Beveiliging'
Klik bij 'Cookies en websitegegevens' op 'Gegevens wissen'
Klik op 'Wissen'.

Cookies verwijderen in Edge

Klik op de 3 puntjes rechtsboven > 'Instellingen' > 'Privacy, zoeken en services'.
Klik onder 'Browsegegevens wissen' op de optie 'Kies wat u wilt wissen'.
Selecteer de cookies (voorgeselecteerd).
Druk op de 'Nu wissen'-knop.

Oeps, problemen met het openen of bekijken van een pdf? Op de website van Adobe vindt u misschien een oplossingen hiervoor.

Wilt u in Google Chrome een e-mailbestand downloaden?

Met 1 van deze 2 oplossingen kunt u een e-mailbestand (.eml-bestand) wel downloaden:

  1. Gebruik een andere browser, bijvoorbeeld Microsoft Edge. Probeer het bestand opnieuw te openen.
  2. Toch liever Google Chrome gebruiken? Installeer dan een EML File Viewer. Dan lukt het wel om e-mail bestanden te bekijken.

Er gaat iets mis in ons systeem. Neem contact op met onze klantenservice.

Neem gerust contact op met onze klantenservice.

Helaas hier kunnen wij niets aan doen. Dit ligt bij DigiD zelf. Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

Dit kan meerdere oorzaken hebben, namelijk

  • De nota voldoet niet aan de wenselijke bestandssoort PDF, JPG of JPEG
  • De bestandsnaam is langer dan 50 tekens
  • De bestandsnaam bevat 2 puntjes (bijv. declaratie..jpg)
  • De nota is groter dan 5MB
  • Er zijn meerdere nota’s tegelijk ingescand
  • De tekst op de nota is niet goed leesbaar
Gebruik Internet Explorer om te printen

Dit probleem speelt soms wanneer er gebruik wordt gemaakt van de browsers Google Chrome of Firefox. Om het volledige overzicht van het zorgverbruik af te drukken, adviseren wij u tijdelijk gebruik te maken van Internet Explorer.

 

U ziet 1 van de volgende meldingen: Het mobiel nummer veld is niet juist ingevuld
Het door u ingevulde telefoonnummer bestaat niet uit 10 cijfers
Dit kan 3 oorzaken hebben
  • Het (mobiele) telefoonnummer is niet juist ingevuld.
  • U heeft een buitenlands (mobiel) telefoonnummer.
  • U probeert een buitenlands (mobiel) telefoonnummer in te voeren.
Verwijder uw buitenlandse telefoonnummer

Heeft u een buitenlands (mobiel) nummer? Dan kunt u uw contactgegevens niet wijzigen. Wilt u toch uw gegevens online wijzigen? Verwijder dan het buitenlandse (mobiele) telefoonnummer.

Geef uw buitenlandse telefoonnummer door aan onze klantenservice

Wilt u uw buitenlandse (mobiele) telefoonnummer behouden, of toevoegen? Neem contact op met onze klantenservice.

De melding die u ziet:

Ongeldig e-mailadres: @ is verplicht, leestekens (m.u.v. punt en underscore) zijn niet toegestaan
Controleer uw e-mailadres

 

Kijk of u geen tikfouten heeft gemaakt. Heeft u uw e-mailadres gewoon juist ingevuld? Dan is er iets misgegaan in ons systeem. Neem contact op met onze klantenservice. Zij passen het voor u aan.

 

De DigiD app is geschikt voor mobiele apparaten met besturingssysteem:

  • iOS (versie 10 en hoger)
  • Android (versie 6.0 en hoger)

Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

Dit kan meerdere oorzaken hebben, namelijk

  • De nota voldoet niet aan de wenselijke bestandssoort PDF, JPG of JPEG
  • De bestandsnaam is langer dan 50 tekens
  • De bestandsnaam bevat 2 puntjes (bijv. declaratie..jpg)
  • De nota is groter dan 5MB
  • Er zijn meerdere nota’s tegelijk ingescand
  • De tekst op de nota is niet goed leesbaar

De Pro Life-app is beschikbaar voor iPhone en Android-telefoons. De app is te gebruiken op iPhones vanaf iOS 10 en op Android-telefoons vanaf Android 5.0. De app is ook te gebruiken voor tablets. Wilt u de Pro Life-app downloaden op een iPad? Ga naar de app store en druk op Filters. Hier kiest u voor iPhone-apps en zoekt u naar de Pro Life-app.

Een nieuw document is uiterlijk zichtbaar na 2 dagen

Het komt voor dat nieuwe documenten niet direct zichtbaar zijn in Mijn Pro Life. Probeer het een dag later opnieuw. Ziet u het document na 2 dagen nog steeds niet? Meld dan het probleem bij ons.

Alleen de verzekeringnemer kan zorgkosten van medeverzekerden bekijken. De medeverzekerde moet hier wel toestemming voor geven. De toestemming kan alleen aan de verzekeringnemer worden gegeven.

Een medeverzekerde kan niet de zorgkosten van een verzekeringsnemer bekijken. Ook is het onmogelijk voor medeverzekerden om onderling toestemming te geven om zorgkosten te bekijken.

Zo geeft een medeverzekerde toestemming
  1. Log in op Mijn Pro Life met DigiD en sms-controle
  2. Ga naar ‘Zorgkosten bekijken’
  3. In dit overzicht kunt u ‘Toestemming geven’. Hier kunt u ook ‘Toestemming intrekken’

Heeft u uw browser zo ingesteld dat deze helemaal geen cookies accepteert, dan kunt u geen gebruik maken van de Mijn Pro Life omgeving. Pas de instellingen van uw browser aan zodat deze cookies accepteert.

Heeft u een vraag over één van onderstaande onderwerpen:

  • Activeren DigiD app
  • DigiD app
  • Sms-controle
  • ID-check
  • Gebruikersnaam en wachtwoord
  • DigiD in het buitenland

Wij hebben hier geen invloed op, dit ligt bij DigiD. Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

Foutmelding 302 wordt vaak veroorzaakt door het gebruik van virusscanners zoals Bitdefender, Avast, Superfish en Kaspersky.

Pas de instelling van uw virusscanner aan

In de instelling van uw virusscanner staat de optie ‘SSL’. Zet deze optie op uitgeschakeld.

U heeft de Mijn Pro Life omgeving in de incognito modus van de Chrome browser geopend en probeert in te loggen via de DigiD app. Verwijder de incognito modus van de Chrome browser en log vervolgens opnieuw in via de DigiD app.

De melding die u ziet:

"Fout Er is een onverwachte fout opgetreden."
"Problemen met Microsoft SharePoint Foundation oplossen."
"Correlatie-id: xxxxxxxxxxxxxxxxxx"
"Datum en tijd: dd-mm-jjjj uu:mm:ss"

Dit probleem kan veroorzaakt worden door een cookie

Een cookie is een klein tekstbestand dat tijdens uw bezoek aan een website op bijvoorbeeld uw computer, tablet of smartphone wordt geplaatst. In dit tekstbestand wordt informatie opgeslagen. Deze informatie kan bij een later bezoek weer worden herkend door deze website.

Selecteer uw browser om te zien hoe u cookies kunt verwijderen.

U bent ingelogd in Mijn Pro Life als iemand anders.

Dit wordt veroorzaakt door opgeslagen inloggegevens

Eén van de gezinsleden heeft bij een eerdere inlog aangegeven dat voor de website de DigiD-gebruikersnaam en het wachtwoord bewaard mochten worden.

Deze gegevens zijn nu opgeslagen door de browser en worden elke keer dat de DigiD-inlogpagina wordt geopend automatisch ingevuld. Als u deze niet wijzigt, dan wordt ingelogd met de opgeslagen gebruikersnaam en wachtwoord.

Selecteer uw browser om te zien hoe u de opgeslagen inloggegevens definitief uit uw browser kunt verwijderen.

Wanneer u gaat inloggen in Mijn Pro Life, wordt er een beveiligde verbinding tot stand gebracht tussen DigiD en uw computer. Alle gegevens tussen uw computer en DigiD worden hierdoor versleuteld.

U herkent de beveiligde verbinding aan het hangslotje in de adresbalk of rechtsonder in uw browser. U kunt controleren of u op de DigiD website bent.

  • Dubbelklik op het hangslotje
  • Controleer of het certificaat is uitgegeven aan digid.nl
  • Controleer of het certificaat is uitgegeven door 'KPN'
  • Controleer dat het certificaat in de hiërarchie is te herleiden tot 'Staat der Nederlanden Root CA - G2'

In uitzonderlijke gevallen geven sommige internet browsers aan dat de DigiD website een verouderde beveiliging gebruikt. U ziet dan een kruisje door het slotje en een streep door 'https' in de adresbalk. Dit komt door de combinatie van browser en virusscanner die u gebruikt. Een virusscanner kan namelijk een eigen veiligheidscertificaat tussen DigiD.nl en de browser plaatsen. Hierdoor kan de browser het certificaat van DigiD niet verifiëren en de verbinding als onveilig beschouwen. De verbinding is echter nog steeds beveiligd. Dit kunt u zelf controleren door via een andere browser in te loggen.

Op dinsdag 11 juni 2019 heeft DigiD een wijziging doorgevoerd. Door deze wijziging worden verouderde besturingssystemen en internetbrowsers niet langer ondersteund. Hierdoor kunt u met deze verouderde software niet meer inloggen. Het is verstandig om uw software te updaten.

Hieronder vindt u de nieuwe eisen van DigiD.

De computer moet minimaal voorzien zijn van:

  • Windows 7 of 8.1
  • Windows 10
  • OSX 10.9.4 of hoger

Het mobiele apparaat:

  • iOS 7 of hoger
  • Android 6 of hoger

Daarnaast moet de internetbrowser de meest recente update hebben.

Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

Controleer of u niet per ongeluk 2 nota's met dezelfde bestandsnaam probeert te verzenden.

Meer wegwijs worden in de digitale wereld?

TIP!

Bij de DigiHulplijn helpen ervaren vrijwilligers u met al uw vragen over uw computer, laptop, tablet of mobiel. DigiHulplijn bereikt u van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Bellen kost u niets. En alle vragen zijn welkom. U mag zo vaak bellen als nodig is.

Meer over DigiHulplijn

 

Komt u er toch niet helemaal uit?

Neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij kijken dan samen naar het probleem wat u ervaart.