Zorgkosten Betalen in Delen

Een rekening voor zorgkosten komt vaak onverwachts. En als het een hoge rekening is, komt het betalen ervan niet altijd uit. Kies daarom voor Zorgkosten Betalen in Delen. Geef zelf aan welk bedrag u per maand kunt missen. Krijgt u een rekening, of heeft u die al? Dan beginnen we met afschrijven. Zo heeft u er geen omkijken naar.

Hoe werkt het?

  • U kiest zelf het maandbedrag: € 25, € 50, € 75, € 100 of € 150.
  • U start pas met betalen als u een rekening voor zorgkosten krijgt.
  • Nieuwe rekening? Die voegen wij automatisch toe.
  • Financiële meevaller? U kunt altijd extra aflossen; het hele bedrag in 1 keer of een deel ervan.
  • Veranderen of stoppen wanneer u dat wilt.

Aanvragen doet u makkelijk in Mijn | Polis

Dit zijn de spelregels:

  • U vraagt de regeling aan voor uzelf en/of uw meeverzekerden van 18 jaar of ouder.
  • U betaalt maandelijks via automatische incasso.
  • U betaalt uw premie via automatische incasso. Is dat nu nog niet zo? Verander dan uw manier van betalen in Mijn | Polis.
  • U betaalt uw rekening(en) in maximaal 12 maanden.
Zorgkosten Betalen in Delen aanvragen

U logt veilig in met DigiD en sms-controle of DigiD app.

Regel het alvast. U gaat pas betalen als u een rekening voor zorgkosten ontvangt

Wij laten het u weten als wij voor de eerste keer afschrijven. Dan krijgt u ook een overzicht van de momenten waarop we het maandbedrag afschrijven. Heeft u een openstaande rekening en wilt u deze in delen betalen? Dan start Zorgkosten Betalen in Delen direct nadat u het aanvraagt.

Vraag & antwoord

Ja dat kan. U kunt Zorgkosten Betalen in Delen aanvragen tot en met de 3e betalingsherinnering.

Heeft u een lopende betalingsregeling voor zorgkosten? Als u Zorgkosten Betalen in Delen aanvraagt, worden nog openstaande bedragen automatisch meegenomen. U kunt het direct regelen in Mijn | Polis. Log in met DigiD en sms-controle of de DigiD app.

U kunt dit bedrag verhogen of verlagen. Ook als u al aan het betalen bent. U kunt zelf het bedrag kiezen dat u per maand kunt missen. U verandert het maandbedrag makkelijk zelf in Mijn | Polis.

Dan verhogen wij uw maandbedrag. Of we kijken met u mee wat een andere oplossing is. Neem gerust contact met ons op.

Deze service geldt voor het betalen van het eigen risico, de eigen bijdrage of zorgkosten die wij niet helemaal vergoeden. Bijvoorbeeld omdat u de maximale vergoeding bereikt heeft. Of omdat u bij een zorgverlener bent geweest waar wij geen afspraken mee hebben.

Het bedrag dat nog openstaat betaalt u nog in delen. Of u kiest ervoor om het in 1 keer te betalen. Nieuwe rekeningen betaalt u niet meer automatisch in delen.

Uw bank laat ons weten wat de reden is dat wij niet konden afschrijven. Was uw saldo te laag? Of is er een andere reden? Dan proberen wij het ongeveer 5 dagen later nog een keer. In uw financieel overzicht ziet u het bedrag dat openstaat, de reden en wanneer wij weer afschrijven.

U kunt het bedrag dat nog openstaat in 1 keer betalen. Daarna kunt u uw verzekering bij ons opzeggen.