Overstappen naar Pro Life

In een paar stappen geregeld

Fijn dat u klant wilt worden bij Pro Life. Van zorgverzekering overstappen is heel makkelijk. Meestal regelen wij alles voor u! Op deze pagina leest u hoe het werkt. En waar u op moet letten.

Zo stapt u over

1: Bepaal welke verzekering bij u past

Pro Life heeft verschillende basisverzekeringen en aanvullende verzekeringen. Zo vindt u een verzekering die bij uw wensen past.

2: Uw verzekering afsluiten

U kunt makkelijk online een zorgverzekering afsluiten bij Pro Life. Maar u kunt ons natuurlijk ook contact met ons opnemen. Onze Klantenservice helpt u graag.

3: Wij regelen uw overstap

Sluit u uw verzekering uiterlijk op 31 december bij ons af? Dan zeggen wij uw huidige verzekering voor u op. Hier hoeft u niets voor te doen.

Premie berekenen

Op welke momenten kunt u overstappen?

U kunt elk jaar per 1 januari overstappen van verzekeraar. Geeft u uiterlijk 31 december uw overstap aan ons door? Dan zeggen wij uw huidige verzekering voor u op. U hoeft daar verder niets voor te doen. Heeft u uiterlijk op 31 december zelf uw huidige zorgverzekering opgezegd? Dan kunt u tot 1 februari uw nieuwe zorgverzekering bij ons afsluiten. Die gaat dan nog in per 1 januari.

In sommige gevallen kunt u ook tussentijds naar ons overstappen. Bijvoorbeeld als u een nieuwe baan krijgt met een andere collectieve verzekering of als u scheidt van uw partner.

Waar moet ik nog aan denken als ik wil overstappen?

Meestal kunt u zo overstappen. Soms zijn er dingen waar u extra op moet letten. Bijvoorbeeld als u:

  • een Zvw-pgb heeft.
  • een machtiging voor een behandeling van uw vorige verzekeraar heeft.
  • een betalingsachterstand heeft bij uw vorige verzekeraar. U kunt dan niet overstappen.

Wilt u van Pro Life overstappen naar een andere verzekeraar?

Dat vinden wij erg jammer. We horen graag van u waarom u wilt overstappen. Misschien hebben wij een aanbod voor u wat beter bij u past.

Meer over opzeggen

Veelgestelde vragen

​​​

Wij beoordelen uw machtiging van uw vorige zorgverzekeraar altijd opnieuw.

  • Voor vergoedingen uit de basisverzekering nemen wij over het algemeen de machtiging van uw vorige zorgverzekeraar over.
  • Gaat het om een vergoeding uit de aanvullende verzekering waar vooraf toestemming voor nodig is? Vraag dan toestemming bij ons aan.

Stapt u naar ons over van een andere verzekeraar en heeft u een Zvw-pgb?

  • Als uw toekenningsverklaring nog geldig is nemen wij deze over tot de einddatum van de indicatie en/of einddatum toekenningsverklaring. Wij adviseren u om uw toekenningsverklaring te bewaren zolang hij geldig is.
  • Als uw toekenningsverklaring en/of uw indicatie is verlopen beoordelen wij uw situatie opnieuw.

De hoogte van de vergoeding voor deze uren kan afwijken, omdat iedere zorgverzekeraar haar eigen tarieven hanteert.​