Betalingsregeling aanvragen

Heeft u een rekening ontvangen voor het eigen risico? Of heeft u een achterstand in het betalen van uw premie? Geen probleem, u kunt een betalingsregeling aanvragen. U betaalt dan de rekening in delen. Dat kan al bij een bedrag vanaf €50. Een betalingsregeling is gratis.

Dit zijn de regels

  • U betaalt per maand en via automatische incasso 
  • U heeft geen bedragen openstaan bij derden, zoals een incassobureau 
  • Wij kunnen afschrijven op de afgesproken datum, anders stopt de betalingsregeling
  • U heeft nog geen andere betalingsregeling
  • Betaalt u andere bedragen niet op tijd aan ons? Dan stopt de betalingsregeling.
Dit zijn de regels
Vraag een betalingsregeling aan
Nog een geen DigiD + sms-controle? Vraag het aan.

Veelgestelde vragen

2e rekening met zorgkosten gekregen? U kunt deze in Mijn Pro Life toevoegen aan uw bestaande betalingsregeling bij ons.

 

Soms is een groot bedrag al in 1 keer afgeschreven. Het bedrag staat dan niet meer in Mijn Pro Life. U kunt dan alsnog een betalingsregeling aanvragen, door de automatische afschrijving terug te boeken bij uw bank. Dat heet: storneren van uw betaling. Binnen 7 dagen is het bedrag dan weer zichtbaar in Mijn Pro Life. U kunt dan alsnog een betalingsregeling aanvragen voor dat bedrag.

Vraag de betalingsregeling aan binnen 11 dagen nadat u het geld heeft laten terugboeken door uw bank. Dan sturen wij geen betalingsherinnering.

Belangrijk: heeft u al een betalingsregeling bij ons? Boek dan nooit de automatische afschrijving terug. Uw bestaande betalingsregeling vervalt namelijk als u zelf een afschrijving terugboekt. Neem contact op met ons als u niet kunt betalen.

Heeft u een betaalafspraak met een incassobureau? En heeft u daar al een bedrag van ons openstaan? Dan komt de nieuwe rekening daar bij als u geen actie onderneemt.

Ook interessant