Extra services

Als klant van Pro Life kunt u gebruik maken van extra Services. Zoals hulp bij het vinden van zorgverleners, hulp bij specifieke zorgvragen of wachttijdbemiddeling bij MRI-scan of bezoek aan een arts. Deze extra Services gelden voor alle klanten, ongeacht of u een aanvullende zorgverzekering heeft of niet.

Heeft u een aanvullende zorgverzekering? Dan kunt u ook profiteren van Klantvoordelen.

Hulp bij medisch-ethische vragen

De Vertrouwensarts is een gratis service voor al onze klanten. De Vertrouwensarts heeft een christelijke achtergrond. Ze beantwoordt vragen op het gebied van geestelijke gezondheidszorg, kinderwens, gezinsvorming en vruchtbaarheidsproblemen. Stel uw vraag aan de Vertrouwensarts per e-mail.
De NPV-Advieslijn adviseert u bij vragen over zorg rondom het levenseinde (palliatieve zorg). De NPV-Advieslijn bestaat uit een spreekuur en een consultatiepunt.

Online zelfhulp via e-mind

Met online zelfhulp volgt u in een online omgeving modules die u verder helpen. U krijgt hiermee inzicht in uw gedrag en gewoontes. En ontdekt wat u kunt doen om uw klachten te verminderen. Klanten van Pro Life hebben gratis toegang tot de online zelfhulpprogramma's. U kunt kiezen uit de volgende modules:
  • Depressieve gevoelens
  • Beter slapen
  • Vitale relaties
  • Stoppen met piekeren
  • Zorgen voor een ander en jezelf
  • Balans in je werk
  • Moeder zijn en werken

Via de website e-mind.nl/prolife kunt u gratis gebruikmaken van de modules. U meldt zich aan met uw relatienummer. Dit nummer vindt u op uw zorgpas.

Gratis levenswensverklaring

Een levenswensverklaring is een wilsbeschikking voor medische en verpleegkundige zorg in situaties waarin u uw wil niet meer zelf kunt vormen en uiten. Wij nemen eenmalig de kosten van de NPV-Levenswensverklaring voor onze rekening. Vraag deze verklaring aan via onze Klantenservice of rechtstreeks via de Nederlandse Patiënten Vereniging (NPV). Kosten als gevolg van veranderingen in uw levenswensverklaring vergoeden wij niet.

Beantwoording van vragen en vrijblijvend advies

Onze Klantenservice helpt u graag. Dit team van betrokken medewerkers is telefonisch bereikbaar via 033 422 81 88 van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. U kunt uw vraag ook per e-mail aan ons stellen. Online vindt u antwoord op veelgestelde vragen

Hulp bij het vinden van de juiste zorg

Wij maken afspraken met reguliere en christelijke zorgverleners. Zo kunt u gebruik maken van zorg die bij u past. Op de christelijke zorgpagina’s leest u er meer over. Daarnaast ondersteunt Pro Life initiatieven zoals www.ikzoekchristelijkehulp.nl. Hierdoor heeft u toegang tot ruim 800 christelijke zorgverleners, ook bij u in de buurt. Wij helpen u bij het vinden van de juiste zorgverlener.

Persoonlijke online omgeving

Als klant heeft u toegang tot uw persoonlijke pagina Mijn Pro Life. U kunt eenvoudig inloggen met uw DigiD-code. Hier kunt u veel zaken online regelen, zoals het wijzigen van uw gegevens of uw verzekering, online declareren en de afhandelstatus inzien. Ook heeft u inzicht in uw zorgverbruik, de stand van uw eigen risico en vergoedingen.

Zorg in het buitenland

Bel de Vakantiedokter voor advies bij niet spoedeisende medische vragen tijdens uw vakantie. Telefoonnummer +31 (0)71 364 18 02. Bel Eurocross Assistance voor spoedeisende medische hulp in het buitenland. De alarmcentrale is 24 uur per dag bereikbaar. Telefoonnummer +31 (0)71 364 18 50. Tip: zet deze nummers in uw mobiele telefoon. Lees meer over hulp in het buitenland.

Hulp bij zorgadvies, wachttijdbemiddeling en het vinden van christelijke zorg

U kunt voor advies en zorgvragen contact opnemen met een Persoonlijke Zorgcoach: 033 422 81 88. U kunt terecht met vragen over een second opinion, wachttijdbemiddeling, zorgadvies, de kwaliteit van zorg, persoongebonden budget, mantelzorg en wijkverpleging. Ook helpen wij u het vinden van (christelijke) zorgverleners.