Extra services

Als klant van Pro Life kunt u gebruik maken van extra Services. Zoals hulp bij het vinden van zorgverleners en hulp bij speciale zorgvragen. Of wachttijdbemiddeling bij een MRI-scan of bezoek aan een arts. Deze extra Services gelden voor alle klanten. Of u nu wel of geen aanvullende zorgverzekering heeft.

Heeft u een aanvullende zorgverzekering? Dan kunt u ook gebruikmaken van Klantvoordelen.

Hulp bij medisch-ethische vragen

De Vertrouwensarts is een gratis service voor al onze klanten. De Vertrouwensarts heeft een christelijke achtergrond. Ze beantwoordt vragen op het gebied van geestelijke gezondheidszorg, kinderwens, gezinsvorming en vruchtbaarheidsproblemen. Stel uw vraag aan de Vertrouwensarts via e-mail.
De NPV-Advieslijn adviseert u bij vragen over zorg rond het levenseinde (palliatieve zorg). De NPV-Advieslijn bestaat uit een spreekuur en een consultatiepunt.

Online christelijke zelfhulp via e-mind

Met online zelfhulp volgt u in een online omgeving trainingen die u verder helpen. U leert uw gedrag en gewoontes te begrijpen. En ontdekt wat u kunt doen om minder klachten te hebben. Klanten van Pro Life hebben in 2019 gratis toegang tot de online trainingen. U kunt kiezen uit 18 trainingen.

Gratis levenswensverklaring

In een levenswensverklaring beschrijft u uw wensen voor medische en verpleegkundige  zorg. Voor het moment dat u niet meer zelf uw wil kunt beschrijven of vertellen. Wij vergoeden 1 keer de kosten van de NPV-Levenswensverklaring. Vraag deze verklaring aan via onze Klantenservice of via de Nederlandse Patiënten Vereniging (NPV). De kosten voor het veranderen van uw levenswensverklaring vergoeden wij niet.

Beantwoording van vragen en eerlijk advies

Onze Klantenservice helpt u graag. Ons team van betrokken medewerkers bereikt u via telefoon op 033 422 81 88. Van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. U kunt uw vraag ook via e-mail aan ons stellen. Online vindt u antwoord op veelgestelde vragen

Hulp bij het vinden van zorg die past bij uw situatie

Wij maken afspraken met algemene en christelijke zorgverleners. Zo kunt u gebruik maken van zorg die bij u past. Op de christelijke zorgpagina’s leest u er meer over. Daarnaast steunt Pro Life ideeën zoals ikzoekchristelijkehulp.nl. Via deze website heeft u toegang tot ruim 800 christelijke zorgverleners. Ook bij u in de buurt. Wij helpen u bij het vinden van de geschikte zorgverlener.

Persoonlijke online omgeving

Als klant heeft u toegang tot uw persoonlijke pagina Mijn Pro Life. U kunt makkelijk inloggen met uw DigiD-code. In Mijn Pro Life kunt u veel zaken online regelen. Zoals bijvoorbeeld het veranderen van uw gegevens of uw verzekering. Het online opsturen van rekeningen en de afhandeling volgen. Ook kunt u uw zorgverbruik, de stand van uw eigen risico en vergoedingen bekijken.

Zorg in het buitenland

Bel de Vakantiedokter voor advies bij niet dringende medische vragen tijdens uw vakantie. Telefoonnummer +31 (0)71 364 18 02.

Bel Eurocross Assistance voor dringende medische hulp in het buitenland. U bereikt de alarmcentrale 24 uur per dag. Telefoonnummer +31 (0)71 364 18 50.

Tip: zet deze nummers in uw mobiele telefoon. Lees meer over hulp in het buitenland.

Hulp bij zorgadvies, wachttijdbemiddeling en het vinden van christelijke zorg

U kunt voor advies en zorgvragen contact opnemen met een Persoonlijke Zorgcoach: 033 422 81 88. U kunt terecht met vragen over:

  • Second opinion
  • Wachttijdbemiddeling
  • Zorgadvies
  • De kwaliteit van zorg
  • Persoonsgebonden budget (pgb)
  • Mantelzorg
  • Wijkverpleging
  • Vinden van (christelijke) zorgverleners