Klantonderzoeken

Ieder jaar onderzoeken we of onze klanten tevreden zijn over ons. Zo weten we wat goed gaat en wat we beter moeten doen. Wij willen graag dat onze service u elke keer blijft verrassen. 

We doen ieder jaar mee met een klantonderzoek

De KlantenMonitor Zorgverzekeringen® is een onderzoek onder klanten van zorgverzekeraars in Nederland. MarketResponse voert dit onderzoek ieder jaar uit. In april ontvingen we het resultaat van het onderzoek dat begin 2021 gehouden is.  

Onze service scoort een 8,4 in 2021

Klanten geven onze service een 8,4. Dit is iets hoger dan de 8,3 die we in 2020 kregen. We staan daarmee op de 2e plaats van alle zorgverzekeraars. Daar zijn we erg dankbaar voor.  

Klanten noemen ons 1 van de meest vertrouwde verzekeraars

Het is mooi om te zien dat klanten veel vertrouwen in ons hebben. Het vertrouwen is veel groter dan bij andere zorgverzekeraars. Natuurlijk doen we er alles aan om dit vertrouwen te houden. Daar mag u op rekenen. 

Klanten zijn positief over onze christelijke identiteit  

Waarom Pro Life aanraden? Dan noemen klanten het vaakst de manier waarop we geloof en zorg combineren. Hoe dit vorm krijgt in de verzekering, zorg, vergoedingen, services, programma’s en informatie. De christelijke identiteit is ook voor klanten de belangrijkste reden om klant te blijven.

Natuurlijk blijven we ons wel verder verbeteren

Een 8,4 is natuurlijk een prima cijfer waar we blij mee zijn. Er zijn ook onderdelen waar we kansen zien voor verbetering.

  • Het goede gevoel dat klanten hebben bij klantcontact overtreffen.
  • Een nog betere balans vinden tussen premies en vergoedingen.
  • De mogelijkheden van het digitale gemak extra aandacht geven.
  • Extra van betekenis zijn voor klanten die hun zorgverzekering weinig gebruiken.

Hoe we dat doen? Dat leest u op de pagina verbeteracties.

(Publicatiedatum: augustus 2021)


Ook interessant