Wat u vindt van Pro Life

We laten vaak de tevredenheid van onze klanten onderzoeken. Zo weten we waar klanten tevreden over zijn en wat we kunnen verbeteren.

We doen ieder jaar mee met een klantonderzoek

De KlantenMonitor Zorgverzekeringen® is een onderzoek onder de klanten van de zorgverzekeraars in Nederland. SAMR voert dit onafhankelijke onderzoek ieder jaar uit.
 

Tevredenheid over de service blijft even hoog

Opnieuw beoordelen klanten onze service met een 8,2. Daarmee staan we op een gedeelde 2e plaats van alle zorgverzekeraars. Wij zijn dankbaar voor dit resultaat. 
 

Pro Life is 1 van de meest vertrouwde verzekeraars

Klanten hebben veel vertrouwen in Pro Life. De beoordeling is hoog, net als vorig jaar. Het vertrouwen is veel groter dan bij andere zorgverzekeraars. 
 

De christelijke identiteit is de belangrijkste reden bij adviseren

In het onderzoek wordt gevraagd wat de belangrijkste reden is om Pro Life te adviseren aan anderen. De belangrijkste 2 redenen die genoemd worden zijn:
  1. Het beeld dat klanten hebben van Pro Life (De waarden waar Pro Life voor staat. En het standpunt dat Pro Life inneemt in maatschappelijke discussies.);
  2. De algemene ervaring met Pro Life.

We doen het graag nόg beter

De totale beoordeling is met een 8,2 gelijk gebleven. Toch zien we op onderdelen punten voor verbetering.
  • We zien klanten erg tevreden zijn over rekeningen versturen via Mijn Pro Life en de app. Wel kunnen we klanten nog meer gemak bieden. We kijken hoe we de app nog verder kunnen uitbreiden.
  • Een ander voorbeeld is de beoordeling van de communicatie. Klanten vinden dit overzichtelijk, begrijpelijk en logisch. Maar geven ook aan brieven en e-mails met weinig aandacht te lezen. We beoordelen daarom steeds welke communicatie echt nuttig en nodig is. We merken bijvoorbeeld ook dat we lastige vragen beter via de telefoon kunnen beantwoorden. In plaats van via e-mail. Dat gaan we meer stimuleren.

Heeft u nog een verbeteridee?

Wij horen uw suggesties graag. Lees vanaf augustus met welke verbeteracties we in 2019 aan de slag gaan. Ook vertellen we dan wat we met de verbeteracties 2018 gedaan hebben.
 

(Publicatiedatum: 22 mei 2019)

Handige links