Wat u vindt van Pro Life

Wij voeren regelmatig onderzoek uit naar de tevredenheid van onze klanten. Zo weten we waar klanten tevreden over zijn en wat we kunnen verbeteren.

We doen jaarlijks mee met een klantonderzoek

De KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2017® is een onderzoek onder de klanten van de zorgverzekeraars in Nederland. SAMR voert dit onafhankelijke onderzoek ieder jaar uit.

Pro Life is de meest vertrouwde verzekeraar

Pro Life staat als meest vertrouwde zorgverzekeraar op nummer 1. En met een 8,1 voor dienstverlening staan we op nummer 3.  Wij zijn dankbaar voor de waardering van onze klanten en hun loyaliteit.  

 

Christelijke waarden zijn de belangrijkste reden om Pro Life aan te bevelen

Zowel bij vertrouwen als bij loyaliteit scoort Pro Life de hoogste scores. De christelijke waarden geven ons een duidelijke andere uitstraling ten opzichte van de andere zorgverzekeraars.  Klanten zien deze waarden als de belangrijkste reden om Pro Life aan te bevelen bij familie, kennissen en vrienden. Deze reden lijkt het laatste jaar zelfs nog iets in belang te zijn toegenomen.

 

Klanten voelen zich belangrijk

7 van de 10 klanten hebben het gevoel dat Pro Life hen belangrijk vindt. Ook de klanttevredenheid is groot. 87% geeft aan dat ze klantvriendelijk behandeld worden. Dit was 84% in 2016. De mate waarin de klant zich eerlijk behandeld voelt is gestegen van 81% naar 83%.

 

Klanten zijn het meest enthousiast over de verwerking van declaraties

We zien een stijging in tevredenheid over de eenvoud waarmee je een declaratie kan indienen. En ook over de manier van afhandeling en hoe wij klanten op de hoogte houden over de voortgang. De hoogste stijging in tevredenheid zien we bij de snelheid van uitbetalen. Dit is gestegen van 76% in 2016 naar 80% in 2017.  

 

Opnieuw is er hoge tevredenheid over het contact

Klanten zijn tevreden over de snelheid waarmee zij de juiste persoon aan de lijn hebben gekregen. En ook voor het gevoel van waardering dat de medewerker aan de klant gaf. Dit is met 76% stabiel gebleven.

 

De schriftelijke communicatie is verbeterd

Vorig jaar daalde de waardering voor de schriftelijke communicatie iets naar 64%. Dit is nu met 68% weer terug op het oude niveau. We zien hier nog steeds punten voor verbetering.

Heeft u nog een verbeteridee?

Wij horen uw suggesties graag. Hier leest u aan welke verbeteracties wij in 2017 werken. Bekijk ook de verbeteracties die we in 2016 deden.
 

(Publicatiedatum: 11 juli 2017)