Wat u vindt van Pro Life

Wij voeren regelmatig onderzoek uit naar de tevredenheid van onze klanten. Zo weten we waar klanten tevreden over zijn en wat we kunnen verbeteren.

We doen jaarlijks mee met een klantonderzoek

De KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2016® is een onderzoek onder de klanten van de zorgverzekeraars in Nederland. Dit wordt jaarlijks uitgevoerd door SAMR en Jan M. De Mos Consultancy.

Klanten waarderen ons opnieuw met een 8,1

Klanten geven ons gemiddeld een 8,1 voor de totale dienstverlening. Wij zijn dankbaar voor de waardering van onze klanten en hun loyaliteit.
 

Klanten voelen zich belangrijk

Ongeveer 7 van de 10 klanten hebben het gevoel dat Pro Life hen belangrijk vindt. Ook de klanttevredenheid is groot. Net als in 2015 geeft 84% aan dat ze klantvriendelijk behandeld worden. De mate waarin de klant zich eerlijk behandeld voelt is gestegen van 79% naar 81% in 2016.

Klanten zijn het meest enthousiast over de afhandeling van declaraties

De klanten vinden het eenvoudig om een declaratie in te dienen via de declaratie-app en Mijn Pro Life. De waardering is gestegen van 75% in 2015 naar 78% in 2016. Ook de tevredenheid over de hoogte van het uitgekeerde bedrag is gestegen. Dit was 58% in 2015 en zelfs 67% in 2016.
 
Opnieuw is er hoge tevredenheid over het contact
Het contact met Pro Life blijft ieder jaar voor hoge tevredenheid zorgen. Dit geldt voor de snelheid waarmee de klant de juiste persoon aan de lijn heeft gekregen (tevredenheid blijft 79%). En ook voor het gevoel van waardering dat de medewerker aan de klant gaf. Dit is gestegen van 74% in 2015 naar 76% in 2016.
 
De schriftelijke communicatie kan beter
Helaas is de waardering voor de schriftelijke communicatie iets gedaald. Zo’n 64% van de klanten begrijpt de schriftelijke communicatie. Dit was 68% in 2015. We zien hier verschillende punten voor verbetering. Zoals meer coaching voor onze Klantenservice bij het beantwoorden van de e-mail. En het vereenvoudigen van de informatie over uw nieuwe polis in 2017. Dit moet zorgen voor duidelijkere en relevantere informatie.  

Heeft u nog een verbeteridee?

Wij horen uw suggesties graag. Lees hieronder met welke verbeteracties wij in 2016 aan de slag gaan.
 

(Publicatiedatum: 19 mei 2016)

Resultaten van onderzoeken