Wat u vindt van Pro Life

We laten vaak de tevredenheid van onze klanten onderzoeken. Zo weten we waar klanten tevreden over zijn en wat we kunnen verbeteren.

We doen ieder jaar mee met een klantonderzoek

De KlantenMonitor Zorgverzekeringen® is een onderzoek onder de klanten van de zorgverzekeraars in Nederland. SAMR voert dit onafhankelijke onderzoek ieder jaar uit.

Pro Life is 1 van de meest vertrouwde verzekeraars

Klanten hebben veel vertrouwen in Pro Life. Dit vertrouwen is nog verder gestegen. Ook de dienstverlening is gestegen. Hiervoor krijgen we van klanten een 8,2 . Daarmee staan we op de 3e plaats van alle zorgverzekeraars.  Wij zijn dankbaar voor deze waardering.  

De christelijke identiteit is de belangrijkste reden om Pro Life aan te bevelen

In het onderzoek wordt gevraagd wat de belangrijkste reden is om Pro Life aan te bevelen. De 3 belangrijkste redenen die genoemd worden zijn:

  • de waarden waar Pro Life voor staat;
  • het standpunt dat Pro Life inneemt in maatschappelijke discussies;
  • het beleid van Pro Life.

Klanten voelen zich belangrijk

Ruim 7 van de 10 klanten hebben het gevoel dat Pro Life hen belangrijk vindt. Ook de klanttevredenheid is groot. 85% van de klanten geeft aan dat ze klantvriendelijk behandeld worden. Dit is wel iets lager dan de 87% in 2017. De mate waarin de klant zich eerlijk behandeld voelt is met 82% ongeveer gelijk gebleven.  

De tevredenheid over de verwerking van declaraties is groot

Steeds meer klanten ervaren het gemak van het insturen van declaraties. Dit is opnieuw gestegen en levert een rapportcijfer op van een 8,5. De afhandeling van declaraties levert ook een iets hoger rapportcijfer op van een 8,4. We betalen online ingestuurde declaraties binnen 3 werkdagen uit. De tevredenheid hierover laat een kleine daling zien van 80% naar 78%.  

Klanten zijn enthousiast over het contact

Klanten krijgen snel iemand aan de telefoon. Zij voelen zich gewaardeerd. Steeds meer klanten geven aan graag door dezelfde medewerker geholpen te willen worden. Dit is gestegen van 23% naar 28%.

De schriftelijke communicatie kan beter

Op 4 van de 5 onderdelen van schriftelijke communicatie is een daling te zien van 1 a 2%. Het gaat hier om de laatste brief of e-mail die de klant heeft ontvangen. Dit kan beter en blijft onze aandacht houden.

Heeft u nog een verbeteridee?

Wij horen uw suggesties graag. Lees met welke verbeteracties 2018 wij aan de slag gaan. Ook vertellen we u wat we met de verbeteracties 2017 gedaan hebben.
 

(Publicatiedatum: 22 mei 2018)

Gerelateerde onderwerpen

Over ons

  • Pro Life heeft een vast team van 25 betrokken medewerkers. Op de pagina Over Pro Life leest u meer over wie wij zijn en wat we doen.