Reactietermijnen

Pro Life wil graag duidelijk, open en eerlijk zijn. Daarom vertellen wij u graag binnen welke tijd wij reageren.

Binnen hoeveel tijd kunt u antwoord van Pro Life verwachten?

 

Offerte en beantwoording van vragen
  • Online premieberekening: direct beschikbaar. Wilt u een offerte ontvangen? Dan sturen wij u de offerte direct per e-mail.  
  • Vragen die u ons via het contactformulier of via e-mail stelt, beantwoorden wij binnen 3 werkdagen.
Nieuwe verzekering en wijziging bestaande verzekering

U kunt op de volgende wijze een nieuwe polis bij ons aanvragen of een wijziging aan ons doorgeven:


Aanmeldingen en wijzigingen die u via onze website doet, bevestigen wij direct. De nieuwe polis sturen wij u binnen 10 werkdagen toe. 

Verstrekken van verzekeringstechnische informatie
  • Telefonisch gestelde vragen beantwoorden wij direct.
  • Vragen die u ons via het contactformulier of via e-mail stelt, beantwoorden wij binnen 3 werkdagen.
  • Een kopie polis versturen wij binnen 10 werkdagen.


U kunt uw verzekering en de gemaakte kosten ook inzien via Mijn Pro Life, uw persoonlijke pagina binnen de website van Pro Life.

Machtigingen

Voor sommige behandelingen, hulp- of geneesmiddelen heeft u schriftelijke toestemming van ons nodig om uw zorgkosten te kunnen declareren. We noemen dit een machtiging. Bij een machtiging controleren wij, voordat u aan de behandeling begint, of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Vraagt u vooraf geen machtiging aan, dan kan het gebeuren dat u achteraf te horen krijgt dat wij de kosten niet vergoeden. Hoe u een machtiging aanvraagt, verschilt per vergoeding. Wij reageren binnen 10 werkdagen op uw machtigingsaanvraag.

Nota-afhandeling en de betaling ervan U kunt op de volgende wijze een nota aan ons doorgeven:


Nota’s betalen wij binnen 10 werkdagen (betaalbaarstelling aan de bank).

Klachtbehandeling

Klachten kunt u op de volgende manieren bij ons indienen:


Na ontvangst van een klacht sturen wij binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging. Wij reageren binnen 10 werkdagen na ontvangst inhoudelijk op uw klacht.

Als het ons niet lukt om binnen de genoemde termijnen te reageren, dan ontvangt u van ons bericht (telefonisch, per e-mail of per brief) met daarin de nieuwe reactietijd.

Laatste versie: 3 december 2015

Gerelateerde onderwerpen