Reactietermijnen

Pro Life wil graag duidelijk, open en eerlijk zijn. Daarom vertellen wij u graag binnen welke tijd wij reageren.

Binnen hoeveel tijd kunt u antwoord van Pro Life verwachten?

Premieberekening en beantwoording van vragen

  • Online premieberekening: direct beschikbaar. De premieberekening kunnen wij direct per e-mail sturen.
  • Vragen die u ons via het contactformulier of via e-mail stelt, beantwoorden wij binnen 3 werkdagen.

Nieuwe verzekering en wijziging bestaande verzekering

U kunt op de volgende wijze een nieuwe polis bij ons aanvragen of een wijziging aan ons doorgeven:

  • Via onze website
  • Schriftelijk
  • Telefonisch

Aanmeldingen en wijzigingen die u via onze website doet, bevestigen wij direct. De nieuwe polis sturen wij u binnen 10 werkdagen toe​.

Verstrekken van verzekeringstechnische informatie

  • Telefonisch gestelde vragen beantwoorden wij direct.
  • Vragen die u ons via het contactformulier of via e-mail stelt, beantwoorden wij binnen 3 werkdagen.

Een kopie polis versturen wij binnen 10 werkdagen. U kunt uw verzekering en de gemaakte kosten ook inzien via Mijn Pro Life, uw persoonlijke pagina binnen de website van Pro Life.

Machtigingen

Voor sommige behandelingen, hulp- of geneesmiddelen heeft u schriftelijke toestemming van ons nodig om uw zorgkosten te kunnen declareren. We noemen dit een machtiging. Bij een machtiging controleren wij voordat u aan de behandeling begint of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Vraagt u vooraf geen machtiging aan, dan kan het gebeuren dat u achteraf te horen krijgt dat de kosten niet worden vergoed. Hoe u een machtiging aanvraagt, verschilt per vergoeding. Wij reageren binnen 10 werkdagen op uw machtigingsaanvraag.

Nota-afhandeling en de betaling ervan

U kunt op de volgende wijze een nota aan ons doorgeven:
  • Via onze website (Mijn Pro Life of declaratieapp)
  • Schriftelijk

Nota’s betalen wij binnen 10 werkdagen (betaalbaarstelling aan de bank).​ Declareert u online? Dan krijgt u al binnen 3 werkdagen uw vergoeding.

Klachtbehandeling 

Klachten kunt u als volgt bij ons indienen:
  • Telefonisch
  • Schriftelijk
  • Via het contactformulier
  • Via e-mail

Bij ontvangst van een klacht sturen wij binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging. Wij reageren binnen 10 werkdagen na ontvangst inhoudelijk op uw klacht.

Als het ons niet lukt om binnen de genoemde termijnen te reageren, dan ontvangt u van ons bericht (telefonisch, per e-mail of per brief) met daarin de nieuwe reactietijd.​​​​

Gerelateerde onderwerpen