Reactietijden

De christelijke zorgverzekeraar wil graag duidelijk, open en eerlijk zijn. Daarom vertellen wij u graag binnen welke tijd wij reageren.

Binnen hoeveel tijd kunt u antwoord van De christelijke zorgverzekeraar verwachten?

  • Online premieberekening: direct beschikbaar.
  • Vragen die u ons via de telefoon stelt, beantwoorden wij direct.

U kunt op de volgende manier een nieuwe polis bij ons aanvragen of een verandering aan ons doorgeven:

  • Via onze website
  • Schriftelijk
  • Telefonisch

Aanmeldingen en wijzigingen die u via onze website doet, bevestigen wij direct. De nieuwe polis sturen wij u binnen 5 werkdagen toe.

  • Vragen die u via telefoon stelt, beantwoorden wij direct.

Een kopie polis versturen wij binnen 10 werkdagen. U kunt uw verzekering en de gemaakte kosten ook bekijken via Mijn | Polis, uw persoonlijke pagina binnen de website van De christelijke zorgverzekeraar.

Voor sommige behandelingen, hulp- of geneesmiddelen heeft u schriftelijke toestemming van ons nodig om uw zorgkosten te kunnen declareren. We noemen dit een machtiging. Bij een machtiging controleren wij voordat u aan de behandeling begint of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Vraagt u vooraf geen machtiging aan? Dan kan het gebeuren dat u achteraf te horen krijgt dat wij de kosten niet vergoeden. Hoe u een machtiging aanvraagt, verschilt per vergoeding. Wij reageren binnen 7 werkdagen op uw machtigingsaanvraag.

U kunt op de volgende manier een rekening insturen:

  • Via onze website (Mijn | Polis of De christelijke | App)
  • Via post

Rekeningen betalen wij binnen 10 werkdagen (betaalbaarstelling aan de bank). Declareert u online? Dan krijgt u al binnen 2 werkdagen uw vergoeding.

Klachten kunt u als volgt bij ons indienen:

Wij reageren binnen 5 werkdagen na ontvangst inhoudelijk op uw klacht.

Als het ons niet lukt om binnen de genoemde termijnen te reageren, dan ontvangt u van ons bericht (via telefoon, per e-mail of per brief) met daarin de nieuwe reactietijd.

Ook interessant