Hulp bij problemen in Mijn Pro Life


Kunt u niet inloggen in Mijn Pro Life? Kunt u een document niet openen? Of heeft u problemen met declareren? Met ons stappenplan lost u het gemakkelijk zelf op.​

​​​​

Bij Pro Life kunt u alleen inloggen met DigiD. Wij weten uw inloggegevens niet.

Vraag inloggegevens aan bij DigiD

Heeft u geen DigiD? Of bent u uw inloggegevens vergeten? Op de website van DigiD leest u wat u moet doen.

Woont u in het buitenland?

Als u in het buitenland woont, is het in bepaalde situaties mogelijk om een DigiD aan te vragen. Op de website van DigiD leest u of dit voor u mogelijk is.

Als u inlogt zonder sms heeft u beperkt toegang.

Log in met sms voor volledig toegang

Informatie over het aanvragen van de extra sms-controle vindt u op de website van DigiD.

U komt op de algemene pagina van DigiD en niet in Mijn Pro Life. Uw browser accepteert dan geen cookies.

Wat is een cookie?

Een cookie is een klein tekstbestand dat tijdens uw bezoek aan een website op bijvoorbeeld uw computer, tablet of smartphone wordt geplaatst. In dit tekstbestand wordt informatie opgeslagen. Deze informatie kan bij een later bezoek weer worden herkend door deze website.

Wijzig uw cookie-instellingen

U kunt de instelling van uw cookies zelf wijzigen in uw browser. Pas de instellingen aan naar cookies accepteren. Selecteer de browser die u gebruikt:

Foutmelding 302 wordt vaak veroorzaakt door het gebruik van virusscanners zoals Bitdefender, Avast, Superfisch en Kaspersky.

Pas de instelling van uw virusscanner aan

In de instelling van uw virusscanner staat de optie ‘SSL’. Zet deze optie op uitgeschakeld.

Op de DigiD-inlogpagina zijn de inloggegevens van een ander gezinslid ingevuld.

Wilt u inloggen met uw gegevens?

Maak de velden met de gebruikersnaam en het wachtwoord leeg. Vul daarna uw eigen gegevens in.

Wilt u het opgeslagen wachtwoord met gebruikersnaam verwijderen?

Kies uw browser en kijk hoe u dit oplost:

1 van uw gezinsleden heeft de inloggegevens bewaard op de DigiD-inlogpagina.
Zo lost u dit op:

De melding die u ziet:

Fout Er is een onverwachte fout opgetreden.
Problemen met Microsoft SharePoint Foundation oplossen.
Correlatie-id: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Datum en tijd: dd-mm-jjjj uu:mm:ss

Wij zoeken het voor u uit

Om dit te kunnen onderzoeken hebben wij de exacte gegevens van de foutmelding nodig. Wilt u de foutmelding kopiëren en plakken in het toelichtingsveld.

Dit kan 2 oorzaken hebben:

De bestandsnaam van de nota is langer dan 50 tekens

Wijzig de naam van het bestand in een naam korter dan 50 tekens. Hierna kunt u het bestand met de aangepaste naam alsnog toevoegen en verzenden.

Er staan 2 puntjes in de bestandsnaam direct voor het type bestand

Voorbeeld: declaratie..jpg

Verwijder 1 punt uit de bestandsnaam. Hierna kunt u het bestand met de aangepaste naam alsnog toevoegen en verzenden.

Controleer of u niet per ongeluk 2 nota's met dezelfde bestandsnaam probeert te verzenden.

Selecteer het juiste jaar

Het kan zijn dat wij nog geen declaraties hebben verwerkt voor het jaar dat u bekijkt. Selecteer eventueel het juiste jaar.

Wij zoeken het voor u uit

Heeft u wel het juiste jaar geselecteerd en u ziet toch geen declaraties, vul dan onderstaande gegevens zo volledig mogelijk in.

De melding die u ziet:

Fout Er is een onverwachte fout opgetreden.
Problemen met Microsoft SharePoint Foundation oplossen.
Correlatie-id: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Datum en tijd: dd-mm-jjjj uu:mm:ss

Wij zoeken het voor u uit

Om dit te kunnen onderzoeken hebben wij de exacte gegevens van de foutmelding nodig. Wilt u de foutmelding kopiëren en plakken in het toelichtingsveld.

De melding die u ziet:

Er is een probleem met het ophalen van de gegevens. Probeer het later nog eens.

Wij zoeken het voor u uit

Om dit te kunnen onderzoeken hebben wij de exacte gegevens van de foutmelding nodig. Wilt u de foutmelding kopiëren en plakken in het toelichtingsveld.

Gebruik Internet Explorer om te printen

Dit probleem speelt soms wanneer er gebruik wordt gemaakt van de browsers Google Chrome of Firefox. Om het volledige overzicht van het zorgverbruik af te drukken, adviseren wij u tijdelijk gebruik te maken van Internet Explorer.

Wilt u de foutmelding doorgeven?

Wij vragen u dit wel bij ons te melden, zodat wij de oorzaak kunnen onderzoeken. Wilt u de foutmelding kopiëren en plakken in het toelichtingsveld?

Opslaan kan in Google Chrome

Het opslaan van het overzicht is niet mogelijk in Mijn Pro Life.
U kunt er wel voor kiezen om het overzicht op te slaan als u gebruikmaakt van Google Chrome.

  • U kiest eerst op de website voor "Print zorgverbruik".
  • Vervolgens wordt het venster "Afdrukken" getoond.
  • Bij "Bestemming" klikt u op "Wijzigen...".
  • In het venster dat nu wordt getoond, klikt u op "Opslaan als pdf".
  • U keert weer terug naar het vorige venster "Afdrukken".
  • U kunt nu klikken op "Opslaan" om de gegevens als pdf te bewaren.
Zet Adobe Reader aan

Mogelijk is Adobe Reader niet ingeschakeld in uw browser (Internet Explorer, Firefox, Google Chrome of Safari). Een uitleg om Adobe aan te zetten, vindt u op de website van Adobe.

Gebruikt u Microsoft Edge?

Microsoft Edge werkt niet hetzelfde met pdf-documenten als andere browsers. Hoe u ervoor zorgt dat pdf-bestanden toch geopend kunnen worden als u Microsoft Edge gebruikt kunt u ook terugvinden op de website van Adobe.

Het document is uiterlijk zichtbaar na 2 dagen

U heeft een e-mail van ons ontvangen dat er een declaratieoverzicht, polisblad of ander document klaarstaat. Maar het document is niet zichtbaar in Mijn Pro Life. Vaak kunt u dit document de volgende dag wel bekijken. Ziet u het document na 2 dagen nog steeds niet? Dan kunt u dit hier melden.

Als u helemaal geen documenten ziet dan kunt u dat hier melden.

Als u een foutmelding ziet dan kunt u deze hieronder vermelden.

U ziet 1 van de volgende meldingen:

Het mobiel nummer veld is niet juist ingevuld
Het door u ingevulde telefoonnummer bestaat niet uit 10 cijfers

Dit kan 3 oorzaken hebben
  • Het (mobiele) telefoonnummer is niet juist ingevuld.
  • U heeft een buitenlands (mobiel) telefoonnummer.
  • U probeert een buitenlands (mobiel) telefoonnummer in te voeren.
Verwijder uw buitenlandse telefoonnummer

Heeft u een buitenlands (mobiel) nummer? Dan kunt u uw contactgegevens niet wijzigen. Wilt u toch uw gegevens online wijzigen? Verwijder dan het buitenlandse (mobiele) telefoonnummer.

Geef uw buitenlandse telefoonnummer door aan onze klantenservice

Wilt u uw buitenlandse (mobiele) telefoonnummer behouden, of toevoegen? Neem contact op met onze klantenservice.

De melding die u ziet:

Ongeldig e-mailadres: @ is verplicht, leestekens (m.u.v. punt en underscore) zijn niet toegestaan

Controleer uw e-mailadres

Kijk of u geen tikfouten heeft gemaakt. Heeft u uw e-mailadres gewoon juist ingevuld? Dan is er iets misgegaan in ons systeem. Neem contact op met onze klantenservice. Zij passen het voor u aan.

Geef het probleem aan ons door. Wij gaan ermee aan de slag. We gebruiken uw melding om de website te verbeteren.

Het relatienummer vindt u op uw zorgpas of polisblad
 

 
U leest in ons privacy statement hoe wij zorgvuldig omgaan met uw persoonsgegevens.