Leesvoer voor je geest

We delen graag een paar boekentips met je over bezieling. Lees en leer op welke manieren je God in jouw leven kunt betrekken. En hoe je die verbinding kunt versterken. Creatieve opdrachten, stille tijd, gespreksvragen, … wat past bij jou?

Maak tijd voor rust en bezinning

‘We waren met ons team 2 dagen op stilteretraite in Het Brandpunt in Doorn. We zochten de stilte op in het bos. Dat was een mooie ervaring. Het was niet alleen maar stil … er ontstaan op zulke dagen ook mooie, eerlijke gesprekken. We hebben een hecht team, waarin iedereen zich veilig voelt. Het gevoel van rust en bezinning wilde ik vast houden in de hectiek van alle dag. Het Stiltedagboek helpt mij daarbij.’

Atze, teamleider Klantenservice

Liturgie van het alledaagse

Tish Warren

Op momenten die we over het hoofd zien en in dagelijkse routines kunnen we ons bewust worden van Gods aanwezigheid. Hoe omarmen we het heilige in het gewone en het gewone in het heilige?

  • Paperback € 19,95 

Bestel Liturgie van het alledaagse

Je bent waardevol

Carianne Ros

Een bijzonder Bijbelstudieboek met gespreksvragen. Leer om op een liefdevolle manier naar jezelf te kijken en van jezelf te houden. Een levens-veranderende ervaring. Niet alleen voor jezelf. Maar ook voor de mensen om je heen, wanneer jij zult worden zoals God je bedoeld heeft.

  • Paperback € 16,50 

Bestel Je bent waardevol

Stiltedagboek

Mirjam van der Vegt

Hoe lees je de Bijbel, dat de tekst ook echt voor je gaat leven? Mirjam biedt een waardevolle verdieping in de Bijbellezing van elke dag. Ze doet dit met manieren uit de kloostertraditie. Leer meer over wat God zegt over rust, verwondering, liefde en ontvankelijkheid. 

  • Hardback € 26,99 
  • E-book € 14,99

Bestel Stiltedagboek

Mediteren met de bijbel

Marijke ten Cate

Je kunt lectio divina’s luisteren of lezen. Marijke laat zien hoe je er ook op een creatieve manier mee aan de slag kan gaan. Ze laat zien hoe je in de praktijk nadenkend kunt Bijbellezen met pen en potlood. Het inspiratieboekje neemt je mee in het uitbeelden van Bijbelteksten.

  • Paperback € 14,99

Bestel Mediteren met de Bijbel

Zijn als Christus

Arthur Alderliesten

Hoe gaan we als christen met de ander om? Het is soms een zoektocht naar de richting die God ons wijst. Toch geeft God verrassend veel richtinggevende antwoorden op deze vraag. In 52 overdenkingen gaat Arthur in op: geestelijke eigenschappen, karakter en denken en doen.

  • Paperback € 9,95

  • E-book € 7,49

Bestel Zijn als Christus

Moeskruid

Elise Pater

Een gids voor vrouwen vandaag. Want veel vrouwen worstelen ermee: elke dag Bijbellezen en bidden. Elise helpt je om je eigen stille tijd vorm en inhoud te geven. Vanuit de wetenschap dat wij wel kunnen planten en natmaken, maar dat het God is die de wasdom geeft.

  • Paperback € 14,50

Bestel Moeskruid

De hemel dichterbij

Paul Visser

… stille tijd met het oog op de eeuwigheid. De Bijbel is eerlijk en realistisch, ook over de eindigheid van ons leven. Tegelijk weten we dat we op reis zijn naar onze eeuwige bestemming. Hoe dat eruit ziet? Paul wil mensen aanmoedigen over de komende heerlijkheid na te denken.

  • Paperback € 14,99
  • E-book € 7,99

Bestel De hemel dichterbij

Powerbook In verbinding

Power to the mama’s

Is jouw verbinding met God, jezelf en anderen net zo goed als de Wifi op je telefoon? Kom meer te weten over relatie, opvoeden, geloof en balans. Met columns van moeders, een eerlijk interview met Pearl Jozefzoon én de stilletijd-challenge over verbinding. 

  • Paperback € 14,95 

Bestel In verbinding

Ik ben bij je

Daniëlle Heerens

Samen vormen de psalmen een van de meest geliefde en gelezen Bijbelboeken. In dit prachtige boek zijn de psalmen uitgewerkt in 150 hoopvolle bemoedigingen, waarin Gods nabijheid duidelijk wordt. Alsof God door de woorden heen tegen je fluistert: ‘Ik ben bij je.’

  • Paperback € 18,96 

Bestel Ik ben bij je

Lezen met je hart

Verschillende auteurs

Verdiep je op een nieuwe manier in de evangeliën met lectio divina. Daarbij staat niet het begrijpen, maar het beleven van een tekst centraal. Met dit dagboek wordt de tijd genomen om de tekst tot je door te laten dringen. En er is ruimte om aantekeningen te plaatsen.

  • Hardcover € 29,95 

Bestel Lezen met je hart

Vrouw vandaag

Wilma Samyn, Marieke den Butter

Terug naar Bijbelse paden. Wij vonden het boek verrassend, vlot geschreven, van deze tijd en bemoedigend. De schrijfsters hebben trouwens ook een website: Sieraad voor God. Hier vind je mooie artikelen, Bijbelstudies, praktische tips en achtergrondinformatie.

  • Paperback € 21,99

Bestel Vrouw vandaag